mandag den 19. marts 2012

Dagbog gruppe 2

Kære Dagbog, 12.marts
Efter 24 timer i en bus er vi utrolig udmattede. Efter at have forladt vores bagage på hotellet går vi dog alligevel ned i byen for at foretage solhøjdeforsøg. Derefter undersøgte vi byens frokostmuligheder. Dette endte dog med en tur på Mc Donalds. Til aften besøgte vi Firenzes domkirke og spiste sammen hele klassen, hvilket var super hyggeligt. Vi var trætte så vi gik alle tidligt i seng.

Kære Dagbog, 13.marts
Første indblik i hotellets morgenmadsmuligheder. Udmærket udover en ubehagelig smagsoplevelse fra mælkens side. Dagen startede med et besøg på Galileo museet. Vejret var kanon og vi smed os hurtigt udenfor Bobolihaven og spiste is. Dernæst gik vi en tur rundt i haven, hvilken var utrolig smuk og imponerende. Om aftenen tog vi bussen ud til Arcetri observatoriet. Her var vi så heldige at planeterne Venus, Jupiter og Saturn var synlige, så disse fik vi lov at se igennem deres stjernekikkert.

Kære Dagbog, 14.marts
I dag tog vi på heldagstur til Vinci bl.a. for at se Leonardo Da Vinci museet. Vi spiste frokost i byen, men deres Pizzaria var desværre løbet tør for pizza, så menuen stod på pommes frites fyldt kræmmerhus. Om eftermiddagen besøgte vi en vingård, hvor vi både så produktionen af vin og deltog til vinsmagning. Derefter tog vi til San Gimignano og foretog observationer af middelalderbyen. Til aften tog vi alle ned og byen og fik en øl på den lokale pub.

Kære Dagbog, 15.marts
I dag var der tidlig morgenmad da programmet for dagen var rimelig stramt. Først gik turen til en modevirksomhed hvor vi så hvorledes produktionen af tasker mm. foregik. Pt. havde de en ordre fra Gucci, men de modtog også bestillinger fra andre kendte virksomheder. Dernæst besøgte vi en skole, hvor vi fik mulighed for at snakke med de jævnaldrende elever. Det var en blandet oplevelse da skolen var utrolig ressourcefattig og primitiv i forhold til vores eget gymnasium. Eleverne var dog rigtig søde og meget interesserede i vores liv herhjemme. Om aftenen var vi inde og se en rigtig smuk ballet, hvor vi også fik mulighed for at snakke med balletdanserne efterfølgende.

Kære Dagbog, 16.marts
Dagen for hjemrejse. Vi besøger kort Galaria dell’ Acadamia og tager vores sidste tur på markedet før vi forlader vores hotel inkl. bagage og drager tilbage mod Danmark hvor vi ankommer til Morsø Gymnasium til middagstid.